گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با در اختیار داشتن کامل‌ترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایت‌مندی مشتریان با ارائه مطلوب‌ترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است.

این گروه صنعتی با برخورداری از ۱۲ سایت مختلف در حوزه‌های متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از ۳۰۰هزار متر مربع و با داشتن پیشرفته‌ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

انتخاب الکترونیک با بومی‌سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع‌های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تولید‌کنندگان لوازم خانگی در جهان نیز مطرح کرده است.

محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می‌شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نیز از جمله نقاط قوت این گروه محسوب می‌شود.

سرمایه اجتماعی به دست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمت‌گذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب می‌شود.

جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخص‌های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

انتخاب الکترونیک با برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای رشد و توسعه محصولات و همچنین سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های لوازم خانگی و وسایل صوتی و تصویری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و هرسال برنامه‌هایی برای افزایش تولید و عرضه محصولات جدید را اجرایی کرده است.

مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف؛ هدف اصلی انتخاب الکترونیک در جامعه

شرکت‌های مطرح و برجسته نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می‌کنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش هایی را انجام دهند؛ انتخاب الکترونیک یکی از این مجموعه‌های اقتصادی است که در سال‌های بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را صرف امور خیر و مسئولیت‌های اجتماعی کرده است.

تعریف «مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها» بسیار متنوع است؛ اما این موضوع که مسئولیت شرکت‌ها در کنار سودآوری، شامل تعهدات اجتماعی و زیست محیطی به ذینفعان مختلف نیز می‌‍‌شود در میان بسیاری از فعالان اقتصادی پذیرفته شده است.

برای مثال ممکن است شرکتی محصولی تولید کند که از مواد سازگار با محیط زیست تولید و یا با سازمان‌های اجتماعی و خیریه‌ای همکاری نزدیک داشته باشد؛ این بدان معناست که فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت می تواند جامعه بزرگ‌تری را تحت تأثیر قرار دهد.

براساس،گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مسئولیت اجتماعی را بخشی از وظیفه خود نمی‌داند بلکه به این ارزش در بستر جامعه به عنوان راهبردی‌ترین هدف نگاه می‌کند.

مجموعه انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ایران معتقد است که مسئولیت اجتماعی و قدم برداشتن در راه توسعه اقتصادی کشور، توام با فقرزدایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه براساس فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی، بخشی از وظیفه‌ این شرکت در بستر نظام اجتماعی است.

در چهار دهه گذشته، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک همواره تلاش کرده نمادی از عزم و اراده ملی ایران در نظام اقتصادی باشد و رهبری فکری الگویی ناب از اقتصاد ایرانی- اسلامی را در بخش خصوصی برعهده بگیرد.

این گروه صنعتی در مسیر تقویت فرهنگ کارآفرینی در بستر اقتصاد مولد و مقاومتی، هرگز از ارزش های انسانی خود غافل نشده‌ و اجازه نداده است که فعالیت‌های اقتصادی، گروه را از تعهد به جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، دور کند.

اصلی ترین فلسفه در انتخاب الکترونیک، تلاش برای ساخت جهانی بهتر برای انسان‌ها از طریق اجرای متعهدانه مسئولیت‌های اجتماعی است.

بزرگ ترین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی در ایران همواره تلاش کرده‌ تا با پایه‌ریزی سیستم مدیریتی ناب و با تمرکز بر جنبه‌های انسانی رشد اقتصادی، به طور خودکار نقش خود را در ارتقای سلامت انسانی به عنوان یک مسئولیت ذاتی ایفا کند. همچنین انتخاب الکترونیک در تلاش است تا با ارتقای جایگاه آموزش در فعالیت‌ها و فرآیندهای اقتصادی، بستری را برای گسترش این مسئولیت‌ها فراهم کند.

انتخاب الکترونیک؛ طلایه‌دار عرصه خدمات پس‌از فروش در کشور

خدمات پس از فروش عبارتست از ابزار بازاریابی به منظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق برآورده سازی نیاز مشتریان به این ترتیب که با شناسایی نیازهای مشتریان موجود و بالفعل در تمامی حوزه‌ها می‌توان مفهوم خدمات پس از فروش را تبیین کرد.

شناسایی نیاز و برآورده سازی این نیازها در تمامی کسب و کارها به عنوان ابزار خدمات پس از فروش خواهد بود. آنگاه نصب، راه‌اندازی، حمل کالا، سرویس در محل، و هر آنچه که بعدها به عنوان نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان شناخته می‌شود به عنوان راهکارهای خدمات پس از فروش شناخته می‌شود.

شبکه گسترده خدمات پس از فروش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از بدو تاسیس، با کیفیت برندهای شاخص و محبوب، مبنای کار را بر رضایت‌مندی مشتری، سرعت در ارائه خدمات و انجام خدمات صادقانه با کیفیت برتر قرار داده است و کلیه قوانین داخلی شبکه انتخاب سرویس بر مبنای نهادینه ‌کردن این اصول میان کارکنان شرکت تدوین شده است.

انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی در کشور از سطح رضایتمندی مطلوبی در میان مشتریان و مصرف‌کنندگان برندهای خود برخوردار است. بی‌شک این گروه صنعتی یکی از طلایه‌داران عرصه خدمات پس از فروش در کشور است که توانسته است با اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۸ هزارنفر، گامی جدید در صنعت پیشران لوازم خانگی ایران بردارد.

سرمایه اجتماعی بدست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، به هیچ وجه قابل قیمت‌گذاری نبوده و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک محسوب می‌شود.

انتخاب الکترونیک به عنوان پرچمدار صنعت پیشران لوازم خانگی ایران، گستره خدمات پس از فروش خود در کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده و کوشیده است تا با اهتمام به ضرورت‌های زمانی، خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی برندهای وابسته به این مجموعه را در اولین فرصت ارائه کند.

قابل ذکر است، انتخاب الکترونیک، نهمین تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را به پاس رضایت مشتریان از رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان در بهمن ماه 99، دریافت کرده است.