دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

مدیرعامل هلدینگ دکا گفت: لجستیک یکی از سه عنصر اصلی صنعت فرانچایز (نشان‌سپاری) است درحالی که متأسفانه به ابعاد و نقش صنعت لجستیک در موضوع فرانچایز کمتر توجه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ دکا، هومن پشنگیان در پنل تخصصی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت فرانچایز در ششمین کنفرانس بین‌المللی صنعت فرانچایز گفت: فرانچایز یک سیستم زنده و پویا است که از اجزای مهمی تشکیل شده و یکی از اجزای مهم آن لجستیک است.

وی ادامه داد: نشریه Franchise Business Review که از سال 2006 در آمریکا منتشر می‌شود، اطلاعات 30 هزار مجموعه فرانچایزی و 300 برند را جمع‌آوری کرده است. بر اساس اطلاعات این نشریه، 65 درصد شرکت‌های موفق در فرانچایز، علاوه بر بحث کیفیت و پشتیبانی و همچنین قدرت برند، یکی از عوامل مهم موفقیت خود را موضوع لجستیک می‌دانند.

مدیرعامل هلدینگ دکا افزود: وقتی تاریخچه صنعت فرانچایز را مرور می‌کنیم، می‌بینیم این صنعت از قرن بیستم و با شرکت UPS که از شرکت‌های بزرگ پستی جهان است، آغاز شده و اکنون به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فرانچایز جهان به شمار می‌آید. بنابراین مقوله فرانچایز از اساس با صنعت لجستیک گره خورده است. در ایران هم شرکت باربری “تهران سعادت” که از سال 1325 راه‌اندازی شد، خدمات خود را در قالب نمایندگی ارایه می‌داد و بنابراین فلسفه تاریخی فرانچایز از لجستیک شروع می‌شود.

پشنگیان ادامه داد: در مرکز خرید دبی مال، 1200 فروشگاه وجود دارد که 65 تا 70 درصد آن‌ها به صورت فرانچایز فعالیت می‌کنند، اما در ساعاتی که فروشگاه باز است هیچگونه عملیات لجستیکی و حمل و نقل کالا دیده نمی‌شود، بلکه در ساعات تعطیلی، فروشگاه‌ها کالاهای مورد نیاز خود را جا به جا و تأمین می‌کنند و عملیات گسترده لجستیکی اتفاق می‌افتد.

وی یکی از معضلات صنعت فرانچایز را موضوع منابع انسانی دانست و اظهار داشت: فرانچایز یک کار علمی و یک ظرفیت مهم اقتصادی است اما متأسفانه ذهنیت بسیاری از افراد در مورد فرانچایز، نمایندگی و یا تابلوفروشی است. باتوجه به آمار بالای مهاجرت، فقدان منابع انسانی متخصص، در آینده به یک معضل در این صنعت تبدیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: بسیاری از صنایع و کسب و کارهای حوزه فرانچایز، در حوزه لجستیک دچار مشکل هستند و این حوزه مغفول مانده است. وقتی از فرانچایز صحبت می‌شود معمولاً زنجیره برندهای صنایع غذایی به ذهن اکثر افراد می‌آید درصورتی که لجستیک یکی از سه رکن اصلی فرانچایز است و کسب و کارها بدون داشتن لجستیک کارآمد، نمی‌توانند در حوزه فرانچایز موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه هلدینگ دکا متشکل از 10 شرکت، خدمات 360 درجه لجستیک را به صورت جامع پیش‌بینی کرده است، گفت: دکاپست به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دکا، درحال حاضر با 520 نمایندگی در سراسر کشور به‌ یکی از شرکت‌های موفق در حوزه فرانچایز تبدیل شده است. این شرکت اکنون قادر است تمامی خدمات مورد نیاز پستی در حوزه داخلی و بین‌الملل را از هرجای ایران به هموطنان ارایه دهد.

گفتنی است شرکت دکاپست، اپراتور پست داخلی و بین‌الملل هلدینگ دکا، در این کنفرانس نشان فرانچایز پیشرو را از دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن فرانچایز ایران دریافت کرد.

ششمین کنفرانس بین‌المللی فرانچایز ایران با حضور رییس مرکز تأمین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نهاد ریاست جمهوری، مدیران اتاق بازرگانی، مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/pwcm

مطالب مرتبط...

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت:
گروه انتخاب، پیشرو در صنعت لوازم خانگی ایران است

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

هلدینگ دکا پروانه فعالیت 3PL را از وزارت صنعت دریافت کرد

به بالای صفحه بردن