دیانی: ثبات قیمت لوازم خانگی مشروط به ثبات نرخ مواد اولیه است

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

دیانی: ثبات قیمت لوازم خانگی مشروط به ثبات نرخ مواد اولیه است

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب گفت: محصولاتی که در این مجموعه ارائه می شود قابل رقابت با برندهای جهانی است و قول می دهیم لوازم خانگی به وفور و با کیفیت در سخت ترین شرایط هم برای مردم قابل ارائه باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، محمدرضا دیانی در حاشیه افتتاح 5 پروژه مهم توسعه‌ای در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، اظهار کرد: با توجه به تحریم لوازم خانگی، شرکت هایی که در ایران کار می کردند رفتند و دیگر محصولی ارائه نکردند؛ در این شرایط ظرفیت خالی بود و ما باید داخل را تامین می کردیم و قصد داریم تا شش ماه دیگر کالای داخلی را جایگزین کالای خارجی کنیم، ضمن اینکه برای صادرات از سال آینده و بعد از اینکه امنیت کامل مصرف کننده داخلی فراهم شد، برنامه ریزی خواهیم داشت.

وی افزود: طرح هایی که امروز افتتاح شد بسیار متنوع بود و ما در گروه انتخاب، هر هفته یکی دو طرح برای افتتاح داریم چون مجموعه ای هستیم که ظرفیت تولید آن ظرف یک سال هشت برابر شده و برای سال آینده قصد دارد سه برابر دیگر هم توسعه داشته باشد.

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب با اشاره به ویژگی برخی از این طرح ها، ادامه داد: یک واحد تولید لوازم خانگی که ۱۵ سال دچار بحران و تعطیلی بود امروز به همت این گروه، دوباره بازسازی و راه اندازی و افتتاح شد. بحث افزایش ظرفیت خط تولید لباسشویی از ۵۰۰ هزار به یک میلیون دستگاه در سال را هم داشتیم و در بحث تلویزیون های رنگی نیز مجموع ظرفیت سالیانه به یک میلیون در سال افزایش پیدا کرد.

دیانی افزود: الکترونیک کردن محصولات و هوشمندسازی آن نیز از دیگر طرح هایی بود که امروز با حضور  معاون امور صنایع وزارت صمت افتتاح شد. این طرح کمک می کند که محصولات با سرویس سنتر ما ارتباط پیدا کند و متوجه نقص آن پیش از خراب شدن شویم. مصرف کننده نیز می توانند از خانه محصولات را تنظیم کند و با یک تلفن از کارکرد آن آگاه شود.

دیانی اعلام کرد: در حال حاضر حدود شش هزار دستگاه در شرکت اسنوا تولید می شود.

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب خاطر نشان کرد: محصولاتی که در این مجموعه ارائه می شود قابل رقابت با برندهای جهانی است و قول می دهیم لوازم خانگی به وفور و با کیفیت در سخت ترین شرایط هم برای مردم قابل ارائه باشد.

دیانی توضیح داد: ما با اینکه ساخت داخل هستیم و موادمان نیز از داخل کشور تامین می شود، به این خاطر که مواد اولیه با نرخ ارز بالا پایین می شود و مواد اولیه ما را نیز مواد پلمیری و مس و آلومینیوم تشکیل می دهد مجبوریم قیمت را افزایش بدهیم. اگر مواد اولیه با شرایطی که اکنون با مدیریت وزارت صمت ایجاد کرده در دسترس باشد می توانیم ثبات قیمت هم داشته باشیم.

به بالای صفحه بردن