​حمایت از مکسا؛ مسئولیت اجتماعی انتخاب الکترونیک

 انتخاب الکترونیک طی چند دهه فعالیت مستمر و در طول دوران پرفراز و نشیب خود، همیشه بر آن بوده است تا حمایتگر اموری باشد که به اصطلاح بر زمین مانده است. اقداماتی بزرگ که نیاز ضروری جامعه است. در این مسیر حمایت از مرکز کنترل سرطان ایرانیان با نام اختصاری مکسا اقدامی خداپسندانه در راستای کاهش آسیب های ناشی از سرطان برای بیمارانی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند. مکسا یک موسسه مردم نهاد در حوزه طب تسکینی و حمایتی از بیماران سرطانی است که انتخاب الکترونیک از آن حمایت می کند. آنچه مکسا را از دیگر خیریه ها و سازمان های نیکوکاری متمایز می کند مراقبت های حمایتی تسکینی و خدمات مراقبت در منزل از سوی مکسا است. انتخاب الکترونیک با نگرش به این موضوع که امروزه موضوع سلامت به عنوان یکی از حقوق مسلم انسانی با معنا و مفهوم وسیع تری مورد توجه عامه مردم قرار گرفته است سعی بر بالاترین سطح حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی برای همه افراد داشته است. چرا که تأثیرگذاری بر سلامت و خدمات مربوط به آن در رشد و شکوفایی نظام اجتماعی و مدیریت هزینه های اقتصادی امری است که بر هیچ کس پوشیده نیست. در چنین شرایطی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با احساس مسئولیت در این امر بر خورد واجب دانسته تا در عرصه سلامت برای قشری که درگیر بیماری پرهزینه سرطان هستند، با حمایت از مکسا، خدمات ارزنده ای در حوزه مراقبت های حمایتی تسکینی ارائه کند.

موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان

موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با نام اختصاری مکسا، رسالت خود را براساس پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت (WHO) در زمینه کنترل سرطان، تولید دانش و انجام فعالیت‌های دانش محور در چهار عرصه پیشگیری، تشخیص زود‌هنگام، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی قرار داده است.

مکسا اولین سازمان مردم نهاد در زمینه پژوهش، آموزش و ارائه مراقبت‌های جامع حمایتی و تسکینی کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸، با همکاری نظام جامع سلامت و بهره‌گیری از دیدگاه‌های تخصصی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران مجرب آغاز کرد. این موسسه در حال حاضر بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین همکار نظام سلامت در موضوع مراقبت‌های تسکینی در کشور است و طی تفاهم‌نامه‌ای که دراین‌خصوص با وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منعقد کرده است، عهده‌دار ارائۀ خدمات این عرصه در سطح ملی شده است.

گفتمان مکسا در انتخاب الکترونیک

انتخاب الکترونیک بر آن است تا نوید بخش امید برای افرادی باشد که با رنج حاصل از بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند. انتخاب الکترونیک با حمایت از مکسا شرایطی را فراهم می کند تا بیماران و خانواده هایشان با وضعیت دشوار پیش آمده بواسطه بیماری کنار بیایند و خود را با حقیقت تطبیق دهند؛

پیام انتخاب الکترونیک برای بیماران مبتلا به سرطان آن است که بدانند در طی کردن مسیر سخت سرطان تنها نیستند.

به بالای صفحه بردن