رتبه اول «انتخاب الکترونیک» در تولید یخچال و تلویزیون

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

رتبه اول «انتخاب الکترونیک» در تولید یخچال و تلویزیون

رکورد تولید لوازم‌خانگی در کشور شکسته شد و با وجود پیش‌بینی تولید ۱۲میلیون دستگاه و رشد ۳۰‌درصدی در سال گذشته توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش فعالان حوزه لوازم‌خانگی، در پایان سال ۹۹ به رشد ۷۱درصدی در این حوزه دست ‌یابیم.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی در جشن خودکفایی صنعت لوازم‌خانگی که به همت گروه انتخاب در اصفهان برگزار شد، گفت: برخلاف انتظارها ما شاهد فعالیت قابل‌تقدیر تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در سال گذشته بودیم. همچنین بر اساس برنامه‌های وزارت صمت در سال ۱۴۰۰، صادرات لوازم‌خانگی و افزایش کیفیت و خدمات تولیدکنندگان داخلی به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت با اعلام اینکه برای اولین بار در تاریخ کشور عرضه اختصاصی ورق در حوزه لوازم‌خانگی شکل گرفت، اظهار کرد: ورق از جمله نیازهای اصلی تولید لوازم‌خانگی است که همواره موردانتقاد و گلایه فعالان این حوزه بود و امروزه ۶۷ هزار تن ورق سرد تولید شرکت فولاد مبارکه به صنعت لوازم‌خانگی و خودرو بر اساس نیازهای این دو صنعت تخصیص‌یافته تا خللی در تولید لوازم‌خانگی در کشور ایجاد نشود.

وی با اعلام اینکه ارز حاصل از صادرات نیز برای همه تعرفه‌های صنعت لوازم‌خانگی اختصاص یافت و بیش از ۵۰ درصد تهاتر وزارت صمت با بنگاه‌های اقتصادی نیز در اختیار صنعت لوازم‌خانگی قرار گرفت، گفت: گروه انتخاب نیز توانست فعالیت چشمگیری در این عرصه داشته باشد.

وی در خصوص آمار وزارت صمت در زمینه عملکرد گروه انتخاب در سال گذشته، اظهار کرد: شرکت انتخاب در حوزه تولید لوازم‌خانگی سهم بسزایی داشت، زیرا در تولید یخچال‌فریزر بالاترین تیراژ را به ثبت رساند و بر اساس آمار وزارت صمت گروه انتخاب ازلحاظ تیراژ تولید یخچال‌فریزر و تلویزیون رتبه نخست و در زمینه تولید ماشین‌لباسشویی نیز رتبه دوم را کسب کرد. وزارت صمت با قدرت و بدون کوچک‌ترین خللی در این مسیر حامی تمام تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

همچنین محمدرضا دیانی در مراسم جشن خودکفایی با اشاره به همزمانی این مراسم با ۴۰ سالگی فعالیت گروه انتخاب گفت: حدود ۶۰ درصد بازار لوازم‌خانگی کشور در اختیار دو برند خارجی بود که با افزایش فشارها و تحریم، بازار لوازم‌خانگی کشور را ترک کردند. این در حالی است که اگر تلاش‌ها و زیرساخت‌های لازم در حوزه لوازم‌خانگی مهیا نبود به‌طور حتم با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه می‌شدیم.

وی افزود: گروه انتخاب توانست با استفاده از ظرفیت‌های موجود، خلأ نبود این دو برند را جبران کند. سلیقه مردم ایران در زمینه لوازم‌خانگی سطح بالایی دارد و تامین این نیاز بسیار سخت بود که در بسیاری از صنایع محقق نشد، اما گروه انتخاب توانست با جبران خلأ نبود این برندها، ذائقه بسیار بالای ایرانیان را در زمینه کیفیت و تکنولوژی روز اقناع کند که دو دستاورد مهم این گروه در سال گذشته است.

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب ادامه داد: در اوج تحریم‌ها و کرونا، گروه انتخاب رشد ۴ برابری در زمینه تولید لوازم‌خانگی و ۸ برابری در بخش قطعات را به ثبت رساند که موجب کاهش چشمگیر وابستگی خارجی و افزایش عمق ساخت داخل شد. در سال‌جاری نیز یکی از اهداف جهش جدی در تولید محصولات و قطعات است که بر این اساس طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، ۵ محصول جدید به تولیدات گروه انتخاب اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین جهش رضایت‌مندی و کیفیت نیز از دیگر اهداف گروه در سال جدید خواهد بود و تصمیم بر این است تا مشتری‌مداری گروه نسبت به عملکرد قبل قابل قیاس نباشد و نه‌تنها در تولید، بلکه در رضایت مشتریان و کیفیت خدمات نیز شاهد جهش چشمگیری در سال ۱۴۰۰ باشیم.

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز با ابراز خرسندی از تحقق این دستاورد مهم در صنعت لوازم‌خانگی اظهار کرد: مجموعه انتخاب جزو افتخارات بزرگ اصفهان است که با تحقق قطع وابستگی، خودکفایی و اجرای منویات مقام معظم رهبری توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند. این مجموعه در دوران تحریم و کرونا توانست نیروهای خود را از ۲ هزار و ۳۴۰ نفر به بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر برساند.

استاندار اصفهان در ادامه پیشنهاد داد: در مرحله فعلی، باید از تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده شود و در راستای بهبود کیفیت و افزایش خلاقیت در این عرصه بیش‌ازپیش تلاش شود. ما نیز به‌عنوان بخش دولتی پشتیبان شما هستیم تا دیدگاه‌ها و نگرش‌های مترقی را در مقام عمل اجرایی کنیم.

رتبه اول «انتخاب الکترونیک» در تولید یخچال و تلویزیون

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/b01m

مطالب مرتبط...

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت:
گروه انتخاب، پیشرو در صنعت لوازم خانگی ایران است

دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

به بالای صفحه بردن