“دوو” یک تولیدکننده تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت است

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

“دوو” یک تولیدکننده تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت است

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: امروز دوو تنها یک برند یا برچسب مورد استفاده برای محصولات لوازم خانگی تولید شده در انتخاب الکترونیک نیست بلکه دوو یک تولیدکننده دانش و تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران در مسیر توسعه پایدار اقتصاد ملی است.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، صبح امروز دوشنبه _24 آبان‌ماه 1400_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه توسعه برندهای زیرمجموعه انتخاب الکترونیک یک هدف اصلی برای این گروه صنعتی است، اظهار کرد: خرسندیم که فعالیت چشمگیر و تاثیرگذار انتخاب الکترونیک در صنعت به رغم شرایط ناهموار اقتصادی و سیاسی در سال‌های گذشته همچنان رو به رشد و توسعه است.

وی افزود: رونق تولید، کاهش میزان وابستگی صنایع کشور به شرکت‌های خارجی و افزایش ظرفیت‌های تولید داخل در صنعت پیشران لوازم خانگی ایران، سه رویکرد مهم استراتژیک در انتخاب الکترونیک است که از ابتدای تاسیس این شرکت در دستور کار بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با بیان اینکه بازارگریزی برندهای خارجی همزمان با خروج ایالات متحده از برجام، کشور را در شرایط سختی قرار داد، تصریح کرد: خوشبختانه همفکری و همدلی تولیدکنندگان و اعتماد مردم به تولید ملی در بازه زمانی پس از بازارگریزی برندهای خارجی باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی از این فرصت به خوبی استفاده کرده و ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی خود را افزایش دهند.

فهیمی با تاکید بر لزوم پیگیری سیاست‌های شفافیت‌زا در صنعت لوازم خانگی ایران، اضافه کرد: گروه انتخاب الکترونیک از ابتدای سال مالی 2021 به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه تمامی آمار، اطلاعات و گزارشات مالی خود در بخش لوازم خانگی را به صورت رسمی و از طریق سایت کدال سازمان بورس به اطلاع فعالان اقتصادی و عموم مردم رسانده است.

وی ادامه داد: به دلیل تفاوت سلیقه و سطح نیازهای عمومی در بازارهای لوازم خانگی داخلی و خارجی، نیاز است تا برندهای مختلفی در بازار فعالیت کنند و برهمین اساس دوو نه تنها پس از خروج ایالات متحده از برجام همچون الجی و سامسونگ کشور را ترک نکرده، بلکه سطح تکنولوژی و فناوری محصولات خود را بر اساس نیاز روز مشتریان ایرانی توسعه داده است.

مدیرعامل انتخاب الکترونیک با تاکید بر نقش غیرقابل انکار برند “دوو” در رشد و توسعه سطح تکنولوژی محصولات، خاطرنشان کرد: انتخاب الکترونیک از ابتدا قصد داشت تا فناوری و دانش موجود در چارچوب برند دوو و محصولات این برند را بومی‌سازی و از آن در مسیر افزایش سهم صنعت لوازم خانگی ایران از صادرات و تولید ناخالص داخلی استفاده کند و خوشبختانه این هدف امروز به صورت کامل محقق شده است.

فهیمی افزود: امروز دوو تنها یک برند یا برچسب مورد استفاده برای محصولات لوازم خانگی تولید شده در انتخاب الکترونیک نیست بلکه دوو یک تولیدکننده دانش و تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران در مسیر توسعه پایدار اقتصاد ملی است.

متوسط عمق ساخت داخل قطعات محصولات دوو، 75 درصد است

محمدرضا عنوانی، معاون کسب و کار انتخاب الکترونیک نیز در این نشست با بیان اینکه کمپانی دوو از سال 1346 شمسی فعالیت خود در بستر صنعت لوازم خانگی را آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت دوو در بازه زمانی مذکور به حدی شاخص و محسوس بود که در مدت زمان کوتاهی بیش از 40 درصد از صادرات لوازم خانگی به مقصد ایالات متحده در اختیار این شرکت قرار گرفته بود.

وی افزود: پس از بحران مالی آسیا، این شرکت با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب (هلدینگ بالادستی انتخاب الکترونیک) در مزایده فروش شرکت دوو، پیروز شد.

معاون کسب و کار انتخاب الکترونیک تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی وقت آمریکا مزید بر علت شد تا دولت کره جنوبی پس از پیروزی گروه انتخاب در این مزایده، قرارداد تحویل برند را به صورت یک طرفه لغو کند و پیگیری مطالبات انتخاب الکترونیک از دولت کره جنوبی در دادگاه‌های بین‌المللی به نتیجه رسید اما به دلیل بدعهده دولت کره و تحریم‌های ظالمانه همچنان موفق به استرداد پیش پرداخت نشده ایم.

عنوانی با بیان اینکه وابستگی دوو به خارج از کشور به حداقل ممکن کاهش یافته است، اضافه کرد: دوو در حال حاضر یک برند فعال در صنعت لوازم خانگی ایران است که متوسط عمق ساخت داخل برخی از قطعات محصولات لوازم خانگی آن به بیش از 75 درصد نیز می‌رسد.

 

 

به بالای صفحه بردن