“دوو” یک تولیدکننده تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت است

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

“دوو” یک تولیدکننده تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت است

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: امروز دوو تنها یک برند یا برچسب مورد استفاده برای محصولات لوازم خانگی تولید شده در انتخاب الکترونیک نیست بلکه دوو یک تولیدکننده دانش و تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران در مسیر توسعه پایدار اقتصاد ملی است.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، صبح امروز دوشنبه _24 آبان‌ماه 1400_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه توسعه برندهای زیرمجموعه انتخاب الکترونیک یک هدف اصلی برای این گروه صنعتی است، اظهار کرد: خرسندیم که فعالیت چشمگیر و تاثیرگذار انتخاب الکترونیک در صنعت به رغم شرایط ناهموار اقتصادی و سیاسی در سال‌های گذشته همچنان رو به رشد و توسعه است.

وی افزود: رونق تولید، کاهش میزان وابستگی صنایع کشور به شرکت‌های خارجی و افزایش ظرفیت‌های تولید داخل در صنعت پیشران لوازم خانگی ایران، سه رویکرد مهم استراتژیک در انتخاب الکترونیک است که از ابتدای تاسیس این شرکت در دستور کار بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با بیان اینکه بازارگریزی برندهای خارجی همزمان با خروج ایالات متحده از برجام، کشور را در شرایط سختی قرار داد، تصریح کرد: خوشبختانه همفکری و همدلی تولیدکنندگان و اعتماد مردم به تولید ملی در بازه زمانی پس از بازارگریزی برندهای خارجی باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی از این فرصت به خوبی استفاده کرده و ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی خود را افزایش دهند.

فهیمی با تاکید بر لزوم پیگیری سیاست‌های شفافیت‌زا در صنعت لوازم خانگی ایران، اضافه کرد: گروه انتخاب الکترونیک از ابتدای سال مالی 2021 به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه تمامی آمار، اطلاعات و گزارشات مالی خود در بخش لوازم خانگی را به صورت رسمی و از طریق سایت کدال سازمان بورس به اطلاع فعالان اقتصادی و عموم مردم رسانده است.

وی ادامه داد: به دلیل تفاوت سلیقه و سطح نیازهای عمومی در بازارهای لوازم خانگی داخلی و خارجی، نیاز است تا برندهای مختلفی در بازار فعالیت کنند و برهمین اساس دوو نه تنها پس از خروج ایالات متحده از برجام همچون الجی و سامسونگ کشور را ترک نکرده، بلکه سطح تکنولوژی و فناوری محصولات خود را بر اساس نیاز روز مشتریان ایرانی توسعه داده است.

مدیرعامل انتخاب الکترونیک با تاکید بر نقش غیرقابل انکار برند “دوو” در رشد و توسعه سطح تکنولوژی محصولات، خاطرنشان کرد: انتخاب الکترونیک از ابتدا قصد داشت تا فناوری و دانش موجود در چارچوب برند دوو و محصولات این برند را بومی‌سازی و از آن در مسیر افزایش سهم صنعت لوازم خانگی ایران از صادرات و تولید ناخالص داخلی استفاده کند و خوشبختانه این هدف امروز به صورت کامل محقق شده است.

فهیمی افزود: امروز دوو تنها یک برند یا برچسب مورد استفاده برای محصولات لوازم خانگی تولید شده در انتخاب الکترونیک نیست بلکه دوو یک تولیدکننده دانش و تکنولوژی برای حل چالش‌های فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران در مسیر توسعه پایدار اقتصاد ملی است.

متوسط عمق ساخت داخل قطعات محصولات دوو، 75 درصد است

محمدرضا عنوانی، معاون کسب و کار انتخاب الکترونیک نیز در این نشست با بیان اینکه کمپانی دوو از سال 1346 شمسی فعالیت خود در بستر صنعت لوازم خانگی را آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت دوو در بازه زمانی مذکور به حدی شاخص و محسوس بود که در مدت زمان کوتاهی بیش از 40 درصد از صادرات لوازم خانگی به مقصد ایالات متحده در اختیار این شرکت قرار گرفته بود.

وی افزود: پس از بحران مالی آسیا، این شرکت با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب (هلدینگ بالادستی انتخاب الکترونیک) در مزایده فروش شرکت دوو، پیروز شد.

معاون کسب و کار انتخاب الکترونیک تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی وقت آمریکا مزید بر علت شد تا دولت کره جنوبی پس از پیروزی گروه انتخاب در این مزایده، قرارداد تحویل برند را به صورت یک طرفه لغو کند و پیگیری مطالبات انتخاب الکترونیک از دولت کره جنوبی در دادگاه‌های بین‌المللی به نتیجه رسید اما به دلیل بدعهده دولت کره و تحریم‌های ظالمانه همچنان موفق به استرداد پیش پرداخت نشده ایم.

عنوانی با بیان اینکه وابستگی دوو به خارج از کشور به حداقل ممکن کاهش یافته است، اضافه کرد: دوو در حال حاضر یک برند فعال در صنعت لوازم خانگی ایران است که متوسط عمق ساخت داخل برخی از قطعات محصولات لوازم خانگی آن به بیش از 75 درصد نیز می‌رسد.

 

 

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/v4qp

مطالب مرتبط...

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت:
گروه انتخاب، پیشرو در صنعت لوازم خانگی ایران است

دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

به بالای صفحه بردن