شــهــر انتــخاب ؛ شــهــر دوســتـی

 

هر برند تاریخچه ای دارد که با فراز و فرودهایی بی‌شمار همراه است. تاریخچه ای که مسیر شکل گیری آن را نشان می دهد. مسیر طولانی این سالها روایتگر پیروزی بر سختی ها و موفقیت با وجود تمام چالش هاست. انتخاب الکترونیک در طول چهار دهه فعالیت خود در این مسیر ابعاد جدیدی از رشد و تعالی مادی و معنوی را تجربه کرده است. ثروت آفرینی، دست یابی به دانش و فناوری های ارزش آفرین و نگاه رو به جلو، پیشران انتخاب در مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور بوده است.

ده 50

سرآغازی سخت و سرانجامی شیرین

حدود نیم قرن پیش، فعالیت اقتصادی تولیدی در خانواده دیانی شکل گرفت و در مسیر رشد خود، تولید محصولاتی همچون سشوار، پنکه برقی و … در دستور کار قرار گرفت.

 

ده 50

دهــه 60 تا 70

گام های بلند در تولید

فعالیت تولیدی این مجموعه با راه اندازی کارخانه سپیدگاز در سال 1367 به سمت تولید اجاق گازهای سه شعله و اجاق گازهای طرح فر رفت. این مجموعه تازه تأسیس، پس از گذشت بیش از یک دهه فعالیت صنعتی و با ورود نسل سوم خانواده دیانی به این صنعت، در سال 1378 در اقدامی مهم، همکاری مشترکی با شرکت حایر که از شرکت‌های پرآوازه و نامی تولیدکننده لوازم خانگی در دنیا بود آغاز کرد و تولید ماشین های لباسشویی دوقلو که در آن زمان از اقلام به‌روز لوازم خانگی کشور محسوب می‌شد، آغاز گردید که دستاورد های فنی اقتصادی مطلوبی را برای صنعت لوازم خانگی کشور به همراه داشت.

 

دهــه 60 تا 70

ده 80

اسنوا، خلق یک برند بزرگ ملی

در سال 1380 برند اسنوا به ثبت رسید و اندیشه‌ی تولید سبد کامل محصولات لوازم خانگی شامل همه اقلام به حقیقت پیوست. جامه عمل پوشاندن به این ایده و اندیشه های بزرگ، نیازمند توسعه های متعدد و تجهیز کارخانه های بیشتری بود. به همین منظور زمین کارخانه‌ی اسنوا خریداری و کلنگ ساخت این کارخانه بر زمین زده شد. به مرور با تکمیل سبد محصول، موضوع لزوم افزایش عمق زنجیره ارزش در داخل کشور و کمتر شدن نیاز به واردات قطعات و مواد اولیه، به عنوان یک نیاز از طرف بنیانگذار این مجموعه مطرح گردید که این مهم منجر به راه اندازی خطوط تولید قطعات مختلف مورد نیاز این صنعت گردید. به این منظور کارخانه حایر پلاست به منظور تهیه قطعات پلاستیکی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی احداث گردید. در سال 1383 و همزمان با رشد و توسعه‌ی مجموعه، نیاز به فضای فیزیکی و زیرساختی بیشتر احساس می‌شد. به همین دلیل در این سال کلنگ کارخانه حایرآسا که امروز به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یخچال فریزر در ایران است به زمین زده شد.

 

ده 80

ده 90

عظیم ترین، مجهز ترین و به روزترین کارخانجات تولـیدی قطعه و محصول

این گروه به مرور با تکمیل روز افزون زنجیره ارزش خود که لازمه آن حضور در صنایع و بخش های خدماتی دیگر بوده است، امروزه تبدیل به یک هلدینگ بین المللی شده است. نکته کلیدی در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک عدم تقسیم سود از ابتدای شکل گیری است، بطوری که تمام سود ایجاد شده در آن مجدد در طرح های توسعه ای سازمان سرمایه گذاری می شود، که امکان رشد سریع را برای آن مهیا ساخته است. تلاش های صورت گرفته در این سال ها و استراتژی های تعیین شده انتخاب الکترونیک در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم ایران و استقلال کشور در تولید لوازم خانگی با کیفیت در سطح جهانی بوده است. این همراهی همدلانه با مردم عزیز ایران عامل تبدیل کارگاه کوچک به یک شهر بزرگ لوازم خانگی در حال حاضر شده است. این شهر بزرگ تولید لوازم خانگی امروزه در بیش از ده ها کشور جهان دفاتر تحقیقاتی داشته و بیش از 15 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و 150 هزار نفر شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است و صادرات محصولات تولیدی آن به بیش از 10 کشور جهان در حال انجام می باشد.

ده 90

قرن نو

رهبری بازار و انــدیشه جهـــانی شدن

راه انتخاب با رویاهای بزرگ گره خورده است. رویاهایی که یکی پس از دیگری به واقعیت تبدیل می شوند. نگاه و اندیشه استراتژیک در پشت کسب و کار این مجموعه‌ی باسابقه، اکنون بستر رشد و توسعه پایدار صنعت را در گرو جهانی شدن و حضور در بازارهای جهانی می داند. وجود این نگاه یکی از دلایل اصلی در راه اندازی دفاتر تحقیق و توسعه و طراحی محصول در بیش از 10 کشور پیشرو صنعتی جهان شده است. چشم انداز ما در این مسیر آن است که انتخاب اول مشتریان و مایه افتخار ملی باشیم و محصولات و خدماتی منحصر به فرد در سطح جهانی ارائه دهیم. مأموریت ما تولید و عرضه محصولاتی است قابل اطمینان که به بهبود کیفیت زندگی اقشار مختلف جامعه کمک کند. هدف ما خلق سازمانی ارزش آفرین، نوآور و دستاوردی ماندگار برای نسل های آینده است. ما به عنوان یک سازمان اقتصادی پیشرو در حوزه صنعت، بر آنیم فعالیت های خود را بر پایه “خلق ثروت به منظور توزیع آن” بنا کنیم. اندیشه های راهبردی حاکم بر گروه صنعتی انتخاب الکترونیک همواره به عنوان موتور محرک این گروه در دستیابی به رشد و پیشرفت روزافزون عمل کرده است. اندیشه‌ای استراتژیک که توانست از دل بحران ها با همت و تلاش خانواده 15هزار نفری خود، فرصت‌هایی بی بدیل خلق کند. وجود این اندیشه امروز به ریل گذاری گروه انتخاب به سمت رهبری بازار و حضور موثر در بازارهای جهانی منجر شده است.

قرن نو
پایداری در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

با هم در مسیر جهانی شدن

ما به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تولید محصولات لوازم خانگی، تلاش می کنیم کارکنان خود را توانمند ساخته تا با دنیای به سرعت در حال تغییر سازگار شده و از تمامی استعدادهای خود بهره گیرند.

حفاظت از آینده

نوآوری در تولید محصولات با کیفیت و کم مصرف در راستای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی، هدف اصلی ما برای پایداری است. در این مسیر تلاش می کنیم جهان را به سمت آینده ای پایدار برای همگان سوق دهیم.

پایداری در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

ما وضعیت موجود را به چالش می کشیم و محصولاتی تولید می کنیم که تمامی ذی نفعانمان از آن سود ببرند. ما به عنوان یک شهروند جهانی تلاش می کنیم مسئولیت پذیری در برابر ذی نفعان را سرلوحه ارزش هایمان قرار دهیم.

پیش به سوی جهانی سبز تر

اختصاص 10 درصد از فضای هر کارخانه به فضای سبز و تاسیس پیش تصفیه خانه های انتخاب، نشان دهنده تلاش های انتخاب در مسیر پایداری محیط زیستی است.

قدرت در عمل

در مسیر تولید از مصرف انرژی گرفته تا بسته بندی محصولات، تلاش ما بر آن است که محصولاتی با کمترین تأثیر ممکن بر محیط زیست ایجاد کنیم.

بهره وری انرژی

محصولات ما همراستا با تکنولوژی روز دنیا دارای گواهینامه های متعدد در رابطه با کاهش مصرف انرژی هستند.

محافظت از لایه ازن

از سال 1392، انتخاب به هدف خود یعنی استفاده از گاز R600 در محصولات برودتی دست یافت. مهم ترین شاخص این گاز که آن را از سایر گازها متمایز می کند این است که اثرات زیست محیطی تخریبی نداشته و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

اهداف جهانی ما در مسیر توسعه پایدار

تلاش تمامی کشورها بر این است که متناسب با اهداف جهانی توسعه پایدار، جهان را به شدت متحول سازند. اهداف توسعه پایدار طرحی است که در راستای حذف گرسنگی، مبارزه با نابرابری و حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

به بالای صفحه بردن