سیر تحول معاونت تامین
1. معاونت تامین گروه صنعتی انتخاب الکترونیک
بازوی رشد انتخاب در فراسوی مرزها
2.تجربه قدیمیها؛ توان و انرژی جوانترها
بین سالهای 82 تا 84، همزمان با افزایش تنوع و تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تیم بازرگانی نوپای مجموعه نیز به جذب نیروهای جدید اقدام کرد. در خلال این کار، انتقال تجربه اعضای قدیمی تیم به نیروهای جوان تازه وارد با دلسوزی انجام شد و تیم بازرگانی نیز همزمان با رشد شرکت، تقویت گردید.
3.رسیدن به مرزهای شرق آسیا
در سالهای آغازین فعالیت تیم بازرگانی، دفتر دبی، تنها دفتر خارجی آن محسوب میشد. اما پس از سال 1384، دفاتر بینالمللی دیگری نیز در ترکیه، چین و کره تاسیس شدند. تاسیس این دفاتر تجربیات عملیاتی ارزشمندی را برای همکاریهای اثربخش بینالمللی در سالهای بعد در اختیار گروه انتخاب قرار داد.
4.دیگر تیم بودن جواب نمیدهد…
در سال 1391، رشد روزافزون گروه صنعتی انتخاب الکترونیک باعث شد تیم رهبری مجموعه به این نتیجه برسد که ادامه فعالیتهای بازرگانی در قالب تیمی چند نفره، دیگر جوابگوی نیازها نیست. پس با تبدیل تیم بازرگانی به معاونت تامین، حوزه وظایف و اختیارات این بخش افزایش یافت. معاونت تامین در کنار سایر معاونتها، ستونهای اصلی مجموعه انتخاب را شکل میدهند.
5. تجارت بی واسطه با جهان
تا پیش از سال 1395، بخش قابل توجهی از ترخیص مواد اولیه و قطعات را پیمانکاران و واسطهها انجام میدادند. دلیل عمده آن کمتجربگی و ضعف نیروی انسانی در بخش بازرگانی مجموعه انتخاب بود. تا اینکه معاونت تامین با همکاری معاونت تحقیق و توسعه، موانع موجود را از سر راه برداشتند و با حذف پیمانکاران ترخیص کار، تیمهای قدرتمندی را در این معاونت تشکیل دادند.
6. تغییر جریان بازی
سال 1398، مقطع زمانی مهمی در تاریخچه فعالیتهای مجموعه انتخاب بود. زیرا برندهای کره ای از ایران رفته بودند و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با تکیه به بیش از سه دهه سرمایه گذاری و وجود زیرساخت های اساسی مدل فعالیت در بازارهای داخلی و خارجی را دگرگون ساخت. پس معاونت تامین نیز برای تطبیق با شرایط جدید و حضور قویتر، تغییرات و اصلاحات مهمی را آغاز کرد که شاید مهمترین آن ادغام خرید داخل و خارج بود. همچنین با افزایش تولیدات گروه این معاونت برای بهینه شدن خریدهای خود اقدام به برگزاری مناقصات بین المللی نمود.