یکشنبه 30 بهمن 1401 تعداد 400 میلیون سهم معادل 4 درصد از سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونيک آرمان (سهامی عام) برای اولين بار پس از پذيرش در بازار اول فرابورس ايران در نماد انتخاب به روش ترکیبی طی دو مرحله برای سرمايهگذاران واجد شرايط و سایر سرمایهگذاران عرضه شد.
به گزارش فرابورس ایران، طی معاملات یکشنبه 30 بهمنماه، سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونيک آرمان در نماد انتخاب روی تابلو معاملات این بازار نشست و با استقبال سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی فروخته شد.
بر اساس این گزارش، عرضه به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد. در مرحله اول 250 میلیون سهم معادل 2.5 درصد از سهام این شرکت برای سرمایهگذاران واجد شرایط (صندوقهای سرمایهگذاری) روی میز فروش قرار گرفت.
طی این مرحله، کشف قیمت به روش ثبت سفارش در دامنه قیمتی 14 هزار و 334 ریال تا 19 هزار ریال انجام شد. به این ترتیب 88 صندوق سرمایهگذاری در فرآیند کشف قیمت انتخاب رقابت کردند و این سهم در نرخ 18 هزار و 714 ریال کشف شد.
در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت 12:25 سفارشگیری آن آغاز شد، 150 میلیون سهم معادل 1.5 درصد سهام انتخاب برای سایر سرمایهگذاران روی میز فروش رفت.
طی این مرحله نیز عموم سرمایهگذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشفشده داشتند. بر همین اساس 663 هزار و 122 کد حقیقی و یک هزار و 613 کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام انتخاب در قیمت 18 هزار و 714 ریال کردند.
گفتنی است مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری حافظ، متعهد خرید شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و بازارگردان صندوق سرمایهگذاری اختصاصی بازارگردانی آسمان زاگرس بودند.
پیش از این در مراسم معارفه هلدینگ انتخاب الکترونيک آرمان، محمدحسین فهیمی مدیرعامل این مجموعه ضمن تشریح تاریخچه تأسیس انتخاب گفت: «انتخاب» بیش از 40 سال سابقه فعالیت در صنعت لوازم خانگی دارد، اما حیات و فعالیت تولیدی این مجموعه از سال 1368 بهطور رسمی آغاز شده و تا امروز فعالیت خود را گسترش داده است.
او با اشاره به اینکه عمده فعالیت این مجموعه در جهت تحقق ایجاد زنجیره تولید و تعمیق هرچه بیشتر تولید داخل در حوزه صنعت لوازم خانگی بوده است، افزود: زنجیره تولید و فروش در این مجموعه کامل است و از مواد اولیه تا تولید قطعه، ساخت محصول، لجستیک، فروش و خدمات پس از فروش در انتخاب وجود دارد.
فهیمی نگاه انتخاب برای ورود به بازار سرمایه را ورود یکباره کل هلدینگ به این بازار دانست و تأکید کرد: هرچند اجرای این فرآیند سختتر از ورود مرحله به مرحله شرکتهای زیرمجموعه بود، اما با این تصمیم انتقال منافع و مشکل در ترکیب نوع سهامداری، ایجاد نخواهد شد.
مدیرعامل گروه انتخاب در ادامه با بیان اینکه این مجموعه بهعنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی، بیشترین سهم بازار را در تمام محصولات در اختیار دارد، گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود 6 میلیون خانواده ایرانی محصولات این مجموعه را مصرف میکنند و در شبکه خدمات پس از فروش روزانه بین 8500 تا 11 هزار خدماترسانی به خانههای مشتریان انجام میشود.