هلدینگ دکا پروانه فعالیت 3PL را از وزارت صنعت دریافت کرد

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

هلدینگ دکا پروانه فعالیت 3PL را از وزارت صنعت دریافت کرد

هلدینگ دکا پروانه فعالیت شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم (3PL) را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی دکا، این مجوز در زمینه ارایه خدمات نوین لجستیکی صادر شده و نشان‌دهنده ظرفیت هلدینگ دکا در ارایه خدمات جامع به مشتریان و صاحبان کسب و کار است.

مدیرعامل هلدینگ دکا در این رابطه گفت: هلدینگ دکا با کسب این پروانه فعالیت می‌تواند واسطه‌ای لجستیکی میان تولیدکنندگان و مشتریان آن‌ها باشد و به عنوان طرف سوم، خدمات انبارداری، حمل و نقل و لجستیک را به کسب و کارهای مختلف ارایه دهد.

هومن پشنگیان ادامه داد: هلدینگ دکا باوجود گذشت تنها دو سال از زمان آغاز فعالیت این هلدینگ توانسته است چنین مجوزی را دریافت کرده و زنجیره ارایه خدمات خود را توسعه دهد.

وی افزود: 3PL مخفف کلمات  third-party logistics provider به معنای لجستیک شخص ثالث یا طرف سوم است. شرکت‌های لجستیکی طرف سوم، شرکت‌هایی هستند که خدمات لجستیکی را به یک شرکت تولیدی ارایه می‌کنند و درواقع یک کسب و کار یا تولیدکننده، نیازهای لجستیکی خود را برای توزیع محصول، مدیریت و برون‌سپاری فرآیندهای لجستیکی به یک شرکت 3PL می‌سپارد.

مدیرعامل دکا اظهار داشت: افزایش فضای رقابتی کسب و کارها و کاهش حاشیه سود، باعث شده شرکت‌ها نیاز به خدمات لجستیکی متناسب با فعالیت‌های خود را احساس کنند. همچنین تخصصی شدن فعالیت‌های لجستیکی منجر شده کسب و کارها ترجیح دهند این خدمات را به شرکت‌های تخصصی واگذار کنند. هلدینگ دکا هم در مدل توسعه کسب و کاری خود با طراحی خدمات جامع و امکان ارایه آن به مشتریان متفاوت، قادر است تمامی مراحل زنجیره لجستیک شامل انبارداری، بسته‌بندی و توزیع را ارایه دهد.

پشنگیان اضافه کرد: افزایش هزینه‌های حمل و نقل و انبارش، تغییر انتظارات مشتریان و توسعه کسب و کارهای آنلاین، ضرورت برون‌سپاری خدمات لجستیکی به شرکت‌های طرف سوم را افزایش داده و به همین دلیل نیاز به برون‌سپاری خدمات لجستیک به شرکت‌های طرف سوم بیشتر شده است. از این رو شرکت‌های لجستیکی هم باید انعطاف و گسترش بازار هدف را در خدمات لجستیکی خود در نظر بگیرند.

مدیرعامل هلدینگ دکا بیان کرد: فرآیند هوم‌دلیوری که همان تحویل کالا در محل مصرف‌کننده است، خدمت و کسب و کار جدیدی در کشور است. همچنین در مواردی که ما مالک کالا نیستیم بلکه کالا را از شرکت‌های فروش دریافت کرده و انبارداری، نگهداری و تحویل در منزل مشتریان را بر عهده داریم نیز در حال ارایه خدمت جدیدی بودیم. بنابراین این موارد نیازمند دستورالعمل‌ها و مجوزهای جدید و متناسب با نوع خدمت بود. ابتدای امسال دستورالعمل لجستیک طرف سوم با پیگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد شد. مستندات، مدارک مالکیتی ناوگان، اسناد مربوط به مراکز نگهداری کالاها و انبارها که با مالکیت دکا اداره می‌شد از سوی وزارت صمت، بررسی و در نهایت مجوز شرکت 3PL برای هلدینگ دکا صادر شد.

وی تأکید کرد: کسب و کارهای نوین در ایران نیز باید سرعت خود را متناسب با سرعت جهانی تنظیم کنند بنابراین در گام اول باید قوانین و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود برای ادامه حیات کسب و کارها، تدوین شود و سیستم دولتی هم باید خود را تطبیق داده و با سرعت ببشتری فرآیندها را تسهیل کند.

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/nvyn

مطالب مرتبط...

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

تقویت تجربه مشتری با نیروی انسانی نوآور

در پنل اسنواتک مطرح شد:
تقویت تجربه مشتری با نیروی انسانی نوآور

نقش نوآوری باز در خلق ارزش‌های تازه برای صنعت لوازم خانگی

هدف اصلی در نوآوری باز ارائه راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات موجود در بازاریابی صنعت لوازم خانگی است.
نقش نوآوری باز در خلق ارزش‌های تازه برای صنعت لوازم خانگی

به بالای صفحه بردن