از فروش پنکه و لباسشویی دو قلو شروع شد
واحـد فـروش در حوالـی سـال ،1380 هـزاران دسـتگاه از پنکه هـای برنـد آمیـرال و لباسشـویی دو قلـو حایـر را از طریـق شـبکه ای از بنکـداران کـه تعدادشـان بیـن 20تـا 30 بـود، در سراسـر کشـور می فروخـت. بعدهـا کالاهـای دیگـری هـم اضافـه شـدند کـه بـاز هـم از طریـق ایـن شـبکه فـروش می رفتنـد.
اسباب کشی از مورچه خورت اصفهان به تهران
انتقــال دفتــر مرکــزی فــروش از شــهرک صنعتــی مورچــه خــورت اصفهــان بــه تهــران، کمــک کــرد تــا واحــد فــروش گســترش یابــد و حتــی محصولاتــی نیــز بــه عــراق صــادر شــود. پــس از ایـن اسبابکشـی اسـتراتژیک، تعـداد نیروهـای فـروش از 3نفـر بـه بیـش از 30نفـر افزایـش یافــت. مهمتریــن علــت ایــن تحــول مهــم، ثبــت برنــد اســنوا و افزایــش تمرکــز بــرای فــروش محصــولات آن به جــای برنــد آمیــرال بــود.
تولد شرکت بازرگانی حایر
سـال ،1383شـرکت بازرگانی حایر تشـکیل شـد و همکاری ایـن شـرکت بـا برنـد حایـر چیـن تا 2سـال بعد ادامه داشـت و ســپس متوقــف شــد. در خــلال ایــن همــکاری کالاهایــی نظیــر یخچــال فریــزر، ماشــین لباسشــویی 9 کیلویــی و ماشـین ظرفشـویی تولیـد و در کل کشـور عرضـه شـد.
بناشدن ستون های فروش در سراسر کشور
تـا سـال 1385 کل فعالیت هـای بازاریابـی در سراسـر کشـور،
از تهـران و بـه صـورت متمرکـز اداره میشـد و همزمـان تیم هـای بازاریابــی و فــروش در قالــب ماموریت هایــی بــه شــهرهای مختلـف اعـزام میشـدند. امـا از سـال 1386 مـی تـوان بـه عنوان نقطه عطفی یاد کرد. در این سال بیش از 10دفتر منطقه ای تاســیس شــد و عمــده کارشناســان فــروش ایــن دفاتــر نیــز از اهالـی بومـی همـان شـهر انتخـاب میشـدند. بـرآورد میشـود تعـداد نفـرات تیمهـای فـروش مسـتقر در ایـن دفاتـر، به حدود 250 نفــر میرســید. اتخــاذ ایــن راهبــرد بــه افزایــش آگاهــی از برنـد و افزایـش چشـمگیر میـزان فـروش کمـک شـایانی کـرد.
تقویت موتور فروش با ورود شرکت دوو
خداحافظی با حایر؛ سلامی به تکنوگاز
ســال 1390 ســال پایــان همــکاری مجموعــه انتخــاب بــا شــرکت حایــر بــود. در بحبوحــه ایــن خداحافظـی، محصـولات برنـد تکنـوگاز ایتالیـا بـه سـبد فـروش اضافـه شـدند. عمـده محصـولات ایـن برنــد را اجــاق گاز، هــود و مایکروفــر تشــکیل می دهــد.
تعویض موتور فروش با حضور مشاور کره ای
سال 1394 کارشناسی خبره کره ای در معاونت بازاریابی و فروش بکارگرفته شد. او توانست کمک کند نگرشــی جدیــد در ایــن معاونت نســبت به بازاریابــی و فروش شکل بگیرد. بر پایه این نگرش، سیستمی خلاقانه و جدید در بخـش فـروش مسـتقر شـد. بـر ایــن اســاس موجودی های انبار و قدرت فروششان رصد میشد و شــرکت بــه ایـن واسـطه می توانسـت پیشبینـی کنـد کـه هـر مشـتری چـه تعـداد کالا نیـاز دارد تــا تیــم فــروش بتوانــد بهتریــن مســیر را بــرای فــروش قطعــی طــی کنــد.
خلاقیت در فرانچایز؛ کلید ورود به بازار خرده فروشی
از ســال 1398 اســتراتژی جدیــد و مهمــی در حــوزه بازاریابــی و فــروش بــه اجــرا درآمــد. مهمتریــن آن ورود بــه بــازار خرده فروشــی بــود. آنچــه ایــن اســتراتژی را متمایـز میکنـد، مـدل اجـرای آن و متـد خاصــی از فرانچایــز اســت. نماینــدگان فـروش، واحـد تجـاری را در اختیـار شـرکت انتخـاب قـرار میدهنـد و آن واحـد تجـاری بــه نمایشــگاهی از محصــولات شــرکت تبدیــل میشــود. کار نماینــده، فــروش اسـت، بی آنکـه لازم باشـد بـا دغدغه هایـی نظیـر انبـارداری و لجسـتیک درگیـر شـود. بکارگیــری ایــن روش، ســرعت گســترش نفوذ برند در بازار خردهفروشی را افزایــش داد و مصرف کننــده با اطمینان کامل، کالایش را از طریـق این نمایندگان سفارش می دهد.
بُست؛ تولد برندی اقتصادی
بحـران تـورم و افزایـش سرسـام آور قیمتهـا در سـالهای اخیـر، بسـیاری از اقشـار ضعیـف جامعـه را از دسترسـی بـه لـوازم خانگـی بـا کیفیـت و در عیـن حـال مقـرون به صرفـه محـروم کـرد. در چنیـن فضایـی برنـد بسـت (Bost) متولـد شـد تـا ایـن شـکاف مهـم را پـر کـرده تـا اقشـار دهکهـای پایین تـر جامعـه نیـز بتواننـد بـا شـرایطی مناسـب، صاحـب لـوازم خانگـی بـا کیفیـت ایرانـی شـوند.
سه هزار نفری شدن خانواده فروش انتخاب
هم اکنـون و در سـال ،1401اگـر تمـام خانـواده فـروش گـروه صنعتـی انتخـاب الکترونیک بخواهنـد زیـر یـک سـقف، گردهـم جمـع شـوند، چـاره ای نیسـت جـز اینکـه بزرگتریـن سـالن همایش هـای ایـران، یعنـی تـالار وزارت کشـور را اجـاره کننـد! ایـن در حالـی اسـت کـه زمانـی کل تیـم فروش تنهـا 3نفـر بودنـد کـه می توانسـتند در یـک اتـاق 12متـری و دور یـک میـز جمـع شـوند.