ما روی آینده شما سرمایه گذاری می کنیم

مکبا​

موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب با نام اختصاری مکبا در پی توسعه دانش و پرورش استعدادهای خلاق و جوانان کشور از طریق برگزاری رویدادهای علمی و دوره های آموزشی می باشد. همچنین در این مجموعه پروژه های علمی-پژوهشی مختلف از طریق موسسه کیفیت و بهره وری به منظور رفع معضلات صنعت تعریف و عملیاتی می شود. نشر و ترویج فرهنگ کیفیت از طریق تهیه محتوای علمی و توسعه آن در بسترهای حقیقی و مجازی از دیگر اقدامات موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب است.

موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب(مکبا) در راستای برآورده ساختن نیازهای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در مسیر جهانی شدن و با هدف دستیابی به اصول و تکنیک های مدیریت کیفیت فراگیر تاسیس شده است. نسل چهارم کیفیت، مهارت در صنعت و ظهور کارخانه های هوشمند تقاضای زیادی برای پرسنل متخصص و ماهر در گروه انتخاب ایجاد کرده است. در این میان ضروری است بازرسان، دانش عمومی و کاربرد فناوری های در حال توسعه مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ابرداده ها، محاسبات ابری، چاپ سه بعدی و اینترنت اشیاء را فرا گیرند. بازرسان باید قادر باشند حجم زیادی از داده ها را تحلیل کرده تا بتوانند خرابی های احتمالی دستگاه را پیش بینی کنند. لذا گروه صنعتی انتخاب با درک این موضوع و با داشتن چشم انداز تولید در کلاس جهانی تلاش کرده تا با راه اندازی مکبا، زمینه های دستیابی به این مهم را عملی سازد.

چشم انداز مکبا ایجاد زیرساخت های لازم جهت نهادینه سازی کیفیت در DNA گروه صنعتی انتخاب و تبدیل شدن به الگوی ملی کیفیت پایدار و بهره‌وری در صنعت کشور با تربیت و پرورش نیروهای متخصص و کارآزموده و بهره برداری از بالاترین فناوری های روز دنیا و دستیابی به جایگاه حقوقی در تدوین و بروزآوری استانداردهای کیفیت متناسب با آخرین معیارهای جهانی صنایع پیشرو و ترویج فرهنگ کیفیت در کشور می باشد.

ماموریت تعریف شده در مکبا حکایت از آن دارد که با تاسیس موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب و همکاری با سازمانها و موسسه های داخل و خارج کشور سعی شود بستر آموزش، تحقیق و ترویج کیفیت و بهره وری در صنایع کشور ایجاد شده تا از این طریق بهترین سطح نیروی انسانی آموزش دیده و بالاترین سطح فناوری برای محصولات و خدمات مرغوب با بالاترین سطح قابلیت اطمینان به وجود آید.

از جمله اقدامات حائز اهمیت در مکبا می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:
  • عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مختلف کشور
  • عمل به مسئولیت اجتماعی در موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب (مکبا)
  • توسعه دانش و پرورش استعدادهای خلاق و جوانان کشور از طریق برگزاری رویدادهای علمی و دوره های آموزشی در موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب
  • تشکیل کمیته های استانداردسازی قطعات و محصولات با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه
  • توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه از طریق طرح های مختلف جذب کارآموز همچون طرح پویش
  • تعریف پروژه های علمی-پژوهشی مختلف از طریق موسسه کیفیت و بهره وری به منظور رفع معضلات صنعت
  • نشر و ترویج فرهنگ کیفیت از طریق تهیه محتوای علمی و توسعه آن در بسترهای حقیقی و مجازی

دانشگاه انتخاب

ما در گروه صنعتی انتخاب با راه اندازی دانشگاه انتخاب در پی برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاهیم. پرورش نیروی انسانی کارآزموده و ماهر هدف ما از راه اندازی دانشگاه انتخاب است و در پی آنیم که خلاء موجود بین صنعت و دانشگاه را پر کنیم.

انتخاب الکترونیک با حمایت از آموزش فراگیر برای همه سعی بر آن داشته تا بین صنعت و دانشگاه ارتباطی موثر برقرار کند. به این منظور با حمایت از دانشگاه علمی و کاربردی انتخاب توانسته است تعهد خود به بلوغ فرهنگی را به منصه ظهور برساند. دانشگاه علمی کاربردی انتخاب یک اقدام آینده ساز برای تمامی افرادی است که در پی کسب دانش و ورود به دنیای صنعت هستند. هم اکنون بیش از 30 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در گروه انتخاب مشغول به فعالیت می باشند.

این دانشگاه موسسه ای با تایید وزارت علوم است که تلاش می کند شکاف علم و صنعت را کاهش دهد.این موسسه با برگزاری دوره های آموزشی دانشگاهی و دوره های کوتاه مدت تلاش می کند آموزش هایی کاربردی همراه با تجربه ارائه نماید. نیاز به تکامل و تحول در مهارت ها عاملی موثر در جهت دهی دوره های آموزشی در این موسسه می باشد.

در نهایت می توان اینگونه اذعان داشت که دانشگاه علمی کاربردی انتخاب مجموعه ای است که تلاش می کند فلسفه وجودی انتخاب یعنی تلاش برای ساخت جهانی بهتر برای همگان را با آموزش مهارت و دانش، محقق سازد. تعالی، پیشرفت، توسعه پایدار و تحقق اهداف استراتژیک ارزش هایی است که دانشگاه انتخاب را در این مسیر حرکت می دهد.

مرکز نوآوری و توسعه فناوری اسنوا؛ فضایی که پژوهشگران و مهندسان به دنبال ایجاد نوآوری و کاربرد فناوری های نوین در فضایی مشترک بین صنعت، دانشگاه و جامعه می  باشند. این مرکز برای حمایت از صاحبان ایده های نو و رفع شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت و ارتقاء تکنولوژی توسط گروه صنعتی انتخاب تأسیس شد. به این منظور اسنوا تک با برگزاری رویدادها و ایونت های مختلف و با راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته و حمایت از شرکت های دانش بنیان، فضایی را فراهم آورده که در آن خلاقیت، نوآوری، دانش، صنعت و مهارت در امتداد باهم حرکت می کنند.

انتخاب الکترونیک با درک این موضوع که مردم به دنبال فناوری های نوین و زیبایی در محصولات هستند، تلاش کرده است چرخه های نوآوری را در اسنواتک به حرکت درآورده و ارتباطی موثر با اکوسیستم نوآوری کشور و افراد خلاق و مبتکر ایجاد کند. در این مرکز از ایده های جدید و نو استقبال شده و از تمامی افرادی که صاحب ایده های نو هستند دعوت می شود تا ایده های خود را ثبت نمایند و پس از بررسی های لازم چنانچه ایده ها قابلیت اجرا داشته باشند، از آن ها حمایت می شود.

در نهایت اینکه انتخاب الکترونیک با راه اندازی اسنوا تک توانسته است با افزایش دایره اکوسیستم خارجی و داخلی سازمان و به منظور تبادل فناوری و ارتباط بین  دانشجویان و صنعتگران شبکه پژوهش خود را توسعه داده و اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان نهد.

برای ثبت ایده های خود به سایت اسنواتک مراجعه و ایده خود را ثبت کنید.

به بالای صفحه بردن