بازار در برابر کاهش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکننده مقاومت می‌کند

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

بازار در برابر کاهش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکننده مقاومت می‌کند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار در برابر کاهش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکننده مقاومت می‌کند و بخش قابل توجهی از این مقاومت به رفتار مصرف‌کنندگان باز می‌گردد.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، محمد مهدی برادران در حاشیه بازدید از خطوط تولید لوازم خانگی در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو دیدار فعالان اقنصادی و تولیدکنندگان با رهبر انقلاب اسلامی، گلایه‌های ایشان در خصوص افزایش قیمت برخی از اقلام خاص مطرح شد که با تاکید رییس جمهور و وزیر صمت تکالیف جدیدی در راستای رسیدگی به این گلایه‌ها به حوزه صنایع عمومی وزارت صمت واگذار شد.

وی افزود: اساس جلساتی که با تولیدکنندگان این صنعت برگزار کردیم و بازدیدهایی که در همین راستا آغاز شده، رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه لوازم خانکی وارد فاز اجرایی شده و خرسندیم که در ابتدای این راه شاهد افتتاح چند پروژه سرمایه‌گذاری ویژه در استان اصفهان برای تکمیل و تعمیق زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی ایران بودیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم این روند توسعه‌ای در سایر استان‌های کشور نیز ادامه داشته باشد، افزود: بی‌شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیشتر، به کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات لوازم خانگی داخلی، کمک شایانی خواهد کرد.

برادران با بیان اینکه در اولویت بودن مصالح عمومی برای تولیدکنندگان یک ضرورت است، ادامه داد: چندین برند معتبر لوازم خانگی پس از گلایه رهبر انقلاب اسلامی از افزایش قیمت این محصولات، نسبت به کاهش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و برهمین اساس وزارت صمت در سال‌های گذشته تصمیم گرفت واردات را محدود و ممنوع کند و میانگین قیمت پنج قلم اصلی لوازم خانگی (تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و …) در دوسال گذشته در برخی از اقلام بعضی برندها 176 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تفاهم وزارت صمت با تولیدکنندگان در خصوص لزوم بازگشت قیمت محصولات لوازم خانگی به بازه زمانی آغاز به کار دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته در چند قلم خاص محصولات لوازم خانگی به طور متوسط، افزایش بین 12 تا 13 درصدی قیمت را تجربه کرده‌ایم.

برادران افزود: مجموعه تکالیف جدیدی در حوزه لوازم خانگی در وزارت صمت تعریف شده که احساس میکنیم باید گزارش اقدامات این حوزه باید به صورت روزانه به اطلاع مردم عزیز برسد و خوشبختانه افزایش قیمت لوازم خانگی درب کارخانه به صورت کامل متوقف شده و پویش درج قیمت کارخانه روی محصولات لوازم خانگی در کارخانجات این حوزه آغاز شده و مردم می‌توانند از قیمت دقیق این محصولات اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: بازار در برابر کاهش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکننده مقاومت می‌کند و بخش قابل توجهی از این مقاومت به رفتار مصرف‌کنندگان باز می‌گردد؛ از مردم می‌خواهیم که به قیمت درب کارخانه محصولات این حوزه توجه کنند و مطمئن باشند که این پویش با برنامه‌ریزی جدی و دقیقی، آغاز به کار کرده است.

 

 

به بالای صفحه بردن