“entekhab way” در جست و جوی راه مشترک صنعت و دانشگاه

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

“entekhab way” در جست و جوی راه مشترک صنعت و دانشگاه

رویداد “انتخاب وِی” در دورانی که دانشگاه های نسل چهارم پا به عرصه گذاشته اند و خلق ارزش در فضای کسب و کار، مهارت و کارآفرینی را جست و جو می کنند، با ایجاد زمینه گفت و گو بین نسل پرسشگر و فعالان صنعت، توانمندسازی متخصصان جوان و دانشگاهی را جزء اهداف خود قرار داده است.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، نخستین رویداد “انتخاب وِی” 13 اردیبهشت ماه 1402 با شعار ” راهی که انتخاب شد” به منظور تبادل تجربیات بین بخش دانشگاهی و صنعت از سوی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در محل “اسنواتِک” (مرکز نوآوری و توسعه فناوری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک) واقع در دانشگاه اصفهان و با حضور دانشجویان و علاقمندان به فعالیت در بخش های مختلف صنعت برگزار شد.

چرا entekhab way؟  

باتوجه به فاصله دیرینه طبقه دانشگاهی و فعالان بخش صنعت در کشور، ساز و کارهای متفاوتی برای ارتباط بیشتر فضای علمی کشور با عرصه صنعتی پیاده سازی شده است که یکی از آنها برگزاری رویدادهایی با سرفصل های مشترک بین این دو حوزه است.

از طرف دیگر پرسش های زیادی از سوی نسل جوان در خصوص نحوه ارتباط با فضای صنعت و چگونگی تعامل بیشتر وجود دارد. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در پاسخ به چنین مطالباتی، مسئولیت اجتماعی و کارآفرینانه خود را به نیازهای متخصصان جوان دانشگاهی گره زده و درصدد است با برگزاری رویدادهایی همچون “انتخاب وی” نقش موثری در ارایه پاسخ های شفاف و راهگشا به پرسش های نسل جوان، متخصص و دانش آموخته ای داشته باشد که به دنبال یافتن مسیر شغلی و ساخت آینده خود هستند. به عبارت دیگر انتخاب الکترونیک به عنوان یک بنگاه بزرگ تولیدی، اقتصادی و کارآفرین که به مدد توسعه سرمایه انسانی و جذب نخبگان، زنجیره ای از ارزش برای خود و صنعت کشور خلق کرده است خود را در مقابل ایجاد فرصت برای نیروی جوان و دانشگاهی و کمک به آنها برای یافتن مسیر آینده، مسئول می داند و این موضوع را به چشم ایفای یک مسئولیت اجتماعی نگاه می کند.

“انتخاب وی” رویدادی برای انتقال تجربه از صنعت به دانشگاه است. مسیری برای خلق فرصت برای نسل جوان و راهنمایی آنان در مسیری که با پرسش ها و چالش های زیادی روبروست؛ بر همین اساس نخستین رویداد “انتخاب وی” با رویکرد توسعه فردی و تبادل تجربه، برگزار شد. در این رویداد سیدعلی کلاهدوزان به عنوان روانشناس از “زندگی خوب، کافی نیست” و در زمینه توسعه فردی صحبت کرد، در ادامه سیدحسین میرباقری، معاون سرمایه های انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از ضرورت تهیه نقشه راه در مسیر تعالی و پیشبرد اهداف گفت. وی گفت: توسعه سرمایه انسانی انتخاب الکترونیک باعث جذب نخبگان زیادی در کشور شده است و این مسیر، خلق ارزش های زیادی را برای گروه انتخاب الکترونیک به همراه داشته است. بنابراین باید مسیر این زمینه رشد را به دیگران منتقل کنیم.

همچنین مهدی دادخواه از اعضای تیم اسنواتِک و از محققان جوان کشور با موضوع “از مدرسه تا صنعت” پشت تریبون آمد و با تاکید بر اینکه برای رشد باید محیط توسعه خود را عمیق تر کرده و گسترش دهیم، گفت: محیط های سختگیرانه و چالش برانگیز سبب رشد افراد می شود و صنعت بدون تحقیق و توسعه، تعالی در پیش نخواهد داشت. ایجاد مزیت رقابتی در صنایع بزرگی همچون انتخاب الکترونیک، از رموز موفقیت این مجموعه است و صنایع رو به رشد باید به موضوع تحقیق و توسعه اهمیت ویژه دهند.

همچنین محمد عابدی، مدیر برند کارفرمایی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: رویداد انتخاب وِی در راستای پیوند صنعت و دانشگاه، تعریف شده و قرار است راه را به دانشجویان و نخبگان نشان دهد.

از آنجاکه دانشگاه نسل چهارم دانشگاهی است که در جستجوی دستیابی به اهداف آموزش مهارت محور، پژوهشی و کارآفرینانه حرکت می کند، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با هدف توسعه و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه به برگزاری رویدادهایی همچون “انتخاب وی” ادامه خواهد داد و این رویداد به صورت ماهانه به صورت رایگان با حضور کنشگران صنعت و دانشگاه به موضوعات مرتبط با جوانان در حوزه اشتغال، مسیر رشد، تقویت توانمندی فردی و … خواهد پرداخت.

 

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/grvm

مطالب مرتبط...

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت:
گروه انتخاب، پیشرو در صنعت لوازم خانگی ایران است

دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

به بالای صفحه بردن