به همت گروه صنعتی انتخاب؛
از کتاب آینده پژوهی صنعت لوازم خانگی ایران رونمایی شد

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

به همت گروه صنعتی انتخاب؛
از کتاب آینده پژوهی صنعت لوازم خانگی ایران رونمایی شد

به همت گروه صنعتی انتخاب از کتاب آینده پژوهی صنعت لوازم خانگی که متاثر از دغدغه های تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه می باشد، رونمایی شد.

مهدی نصری، مدیر تیم آکادمی آموزش گروه انتخاب در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب که دوشنبه گذشته در محل دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از سبک زندگی متنوع و پویا داریم یعنی در اکوسیستم کسب و کار باید آمادگی تغییر با توجه به گستردگی و تنوع ذائقه ها را داشته باشیم.

اقتصاد کسب و کار از پیش بینی روندهای آینده شروع می شود و در این روند باید عوامل گوناگونی از جمله روندهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، هرم­های سنی و سبک زندگی جدید را مورد شناسایی و تحقیق قرار دهیم.

وی ادامه داد: فرصت های جدید در بازار در سطوح داخلی و خارجی با شناسایی روندها محقق می شود. وقتی فرصت‌ها را بشناسیم ریسک هایمان کاهش می یابد. همچنین در موضوعات مختلف باید بتوانیم مطابق با استاندارهای جهانی عمل کنیم، به عنوان مثال مباحث مهم رتبه مصرف انرژی و گواهی­نامه­های بین المللی ما، باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا امکان رقابت پذیری خود را در بازار جهانی افزایش دهیم و مزیت رقابتی پایدار ایجاد کنیم. در نهایت به افزایش سهمی از بازار برسیم که شایسته تولید کنندگان ایرانی است.

مدیر تیم آکادمی آموزش گروه انتخاب افزود: ایجاد اکوسیستم تجربه محور، هدف آینده کسب و کارها است. در اکوسیستم تجربه محور باید از کشف و ارزیابی  شروع کنیم و با نیاز سنجی و شناخت سبک زندگی جامعه، محصول و خدمات را توسعه داده و شخصی سازی کنیم و با بکارگیری هوش مصنوعی و هوشمندسازی محصولات و خدمات باعث ایجاد تجربه خوشایندی برای مصرف کنندگان شویم.

به گفته نصری هدف کسب و کار سودآوری پایدار است و این هدف محقق نمی شود مگر اینکه رضایت و وفاداری مشتریان را داشته باشیم.

منطق اسنوا تک تبدیل علم به ثروت است

فاطمه قدیری مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک نیز در این مراسم گفت: اولین فرصت مطالعاتی صنعت است که در اسنواتک شکل گرفت، چراکه یکی از ماموریت های ما ارتباط مسئله محور صنعت با دانشگاه است و در این راستا، اولین موضوع حوزه آینده پژوهشی است.

وی ادامه داد: منطقی که مجموعه اسنواتک بر اساس آن در دانشگاه تاسیس شد، تبدیل علم به ثروت است و این امر زمانی اتفاق می افتد که دانشگاه و صنعت در کنار یکدیگر باشند.

قدیری تصریح کرد: سطوح آمادگی فناوری یا همان TRL     (Technology Readiness Level)در سطح پایین دانش محسوب و معمولا در دانشگاه ها تولید می شوند و در مراحل بالاتر در مراکزی مانند اسنواتک پخته می شوند و متناسب با صنعت تا یک مرحله پخته و بعد در مراحل بالاتر قابلیت تبدیل شدن به ثروت را دارند و اسنواتک باهمین منطق کار می­کند.

وی گفت: ما در اسنواتک در چندین محور نوآوری با دانشگاه مذاکره کردیم از جمله بحث­های اکوسیستمی، برند تجاری و اتفاقات مثبتی که باید برای مشتریان ما رخ دهد. مدل­های همکاری مختلفی از جمله  قراردادهای پژوهشی، رویداد جایزه اسنوا و قراردادهای دانشجویی را داریم.

همکاری دانشگاه و صنعت در اسنواتک تبلور یافت

هادی امیری معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: فرصت ارتباط دانشگاه و صنعت در مجموعه اسنواتک دانشگاه اصفهان به صورت موفق انجام شده و به خاطر ابتکار مجموعه انتخاب از آنها تشکر می­کنم

وی ادامه داد: تلاش رئیس دانشگاه اصفهان این است که دانشگاه را به سمت دانشگاه نسل سه و نسل چهار هدایت کند و ما مفتخریم که بخشی از دانشگاه را به فضای نوآوری اسنواتک اختصاص دادیم، چرا که ناحیه نوآوری جزئی از اکوسیستم دانشگاه است.

به گفته امیری مجموعه هایی مثل اسنواتک علاوه بر اینکه به مسائل جاری صنعت توجه می کنند به آینده پژوهشی نیز می پردازند و درباره آینده فناوری نیز تحقیق می کنند.

 

لینک کوتاه: http://entekhabelectronic.ir/wpk5

مطالب مرتبط...

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت:
گروه انتخاب، پیشرو در صنعت لوازم خانگی ایران است

دکاپست، نشان فرانچایز پیشرو را دریافت کرد

مشتری‌مداری انتخاب از دلجویی تا باشگاه مشتریان

کمپین دلجویی انتخاب با دستاورد نتایجی ارزشمند اجرا شد.
مشتری‌مداری انتخاب، از باشگاه مشتریان تا مشعوف‌سازی مصرف‌کنندگان

هیاتی عالی‌رتبه از پزشکان ازبکستانی با حضور در موسسه مکسا، با مدیران ارشد این مرکز درباره روش‌های پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان به تبادل تجربه پرداختند. در این دیدار که با حضور رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان و دو جراح برجسته از بیمارستان تاشکند برگزار شد، محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به معرفی شبکه گسترده خیریه‌های فعال در حوزه سرطان در ایران پرداخت. وی در این خصوص گفت: در شبکه ملی خیریه‌های فعال در سرطان تقسیم کار انجام شده و هر خیریه مسئول پوشش خدماتی از غربالگری و پیشگیری، انواع تصویربرداری تا سرطان در اطفال و بزرگسالان همچنین ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است. در ادامه این نشست، آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران و ازبکستان بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت مورد مقایسه قرار گرفت و دو طرف به تبادل تجربیات خود در این زمینه پرداختند. مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان ارائه شده توسط مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت و به عنوان گامی موثر در راستای مقابله با این بیماری توصیف شد. رئیس دپارتمان سرطان ازبکستان نیز با ارائه گزارشی از طرح غربالگری گسترده سرطان پستان در این کشور، از غربالگری ۴۳۰ هزار نفر طی سه سال خبر داد و تاثیر چشمگیر این طرح در کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان را مورد تاکید قرار داد. محمد جهانگیری، مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در پایان این دیدار با تاکید بر هدف مشترک متخصصان حوزه سرطان در سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات و همکاری‌های بین‌المللی به تسریع روند پیشرفت علم پزشکی در زمینه مقابله با این بیماری کمک کند. موسسه نیکوکاری مکسا، با حمایت و همراهی گروه انتخاب، در راستای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کند. مکسا، نمادی از مسئولیت اجتماعی و تعهد انتخاب در راستای سلامت جامعه است.

مدل مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان مکسا، مورد استقبال هیات ازبکستانی قرار گرفت.
بازدید هیات عالی رتبه پزشکان ازبکستانی از مکسا

دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

هلدینگ دکا برای دومین سال متوالی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.
دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی هلدینگ دکا

اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان انتخاب سرویس

تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای چهاردهمین سال به متوالی به انتخاب سرویس رسید.
۱۶ سال پیشتازی انتخاب سرویس در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

به بالای صفحه بردن