نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان در گروه انتخاب برگزار شد

سومین نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان در سال 99، روز یکشنبه_25 خردادماه_ به میزبانی گروه انتخاب در محل کارخانجات برگزار شد.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان در گروه انتخاب برگزار شد

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه ای اسنوا، مجتبی چیت ساز معاون مالی و اقتصادی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب در سومین نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان در سال 99 با اشاره به محورهای بازدید مدیران اقتصادی استان از کارخانجات گروه انتخاب، اظهار کرد: افتخار داریم که در بزرگ ترین قطب تولید لوازم خانگی کشور فعالیت می‌کنیم و متاسفانه امروز افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بسیاری از بخش های اقتصاد ایران را درگیر مشکلات نقدینگی کرده است.

وی افزود: برنامه ایده‌آلی را برای فعالیت و جهش تولید در سال جاری در نظرگرفته ایم و نیاز به پشتیبانی و دلگرمی تمامی عوامل و مدیران دستگاه های دولتی به خصوص بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی داریم.

معاون مالی و اقتصادی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب تصریح کرد: در مجموعه شرکت های گروه صنعتی انتخاب، شفافیت مالی و اقتصادی یک اصل است و صورت‌های مالی حسابرسی شده ما گویای روند فعالیت این گروه در نظام اقتصادی کشور و تاثیر بر روند تولید ملی و ایجاد اشتغال است.

چیت ساز اضافه کرد: خوشبختانه ارتباط و تعاملات ما با نظام بانکی به طور کامل و بدون هیچ گونه معوقه ای در حال انجام است و ارزش مانده تسهیلات دریافتی گروه به میزان 15 درصد دارایی‌های شرکت است؛ این در حالی است که به دلیل نبود ساز و کار قانونی برای ارزش‌گذاری برند، ارزش برندهای ملی و بین‌المللی گروه انتخاب در این محاسبات وارد نشده است.

معاون مالی و اقتصادی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب با بیان اینکه در صورت که تامین سرمایه در گردش لازم، این گروه قادر به توسعه اشتغال تا حدود 6 هزار نفر خواهد بود، خاطرنشان کرد: سرعت سیستم رسیدگی و اختصاصی معافیت‌های مالیاتی یکی از مهم‌ترین دغدغه و مشکلات گروه انتخاب است. گروه انتخاب نیازی به هیچ تخصیصی فراتر از قانون ندارد و تقاضای این گروه از شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان، اجرای قانون است.

علی صبوحی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر تلاش پرسنل خدوم گروه و با تقدیر از گروه انتخاب، اظهار کرد: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی کشور است و امروز یکی از دغدغه های اصلی دولت با توجه به برنامه عملیاتی ابلاغی، بهبود فضای کسب و کار است.

وی افزود: اولویت اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اجرای سیاست های تامین مالی و ارجاع اعتبار به سمت واحدهای تولیدی است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های دیگر دولت تقویت سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای عملیاتی کردن پنجره واحد خدمات الکترونیکی انجام شده و امیدواریم بتوانیم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهد افتتاح این پنجره در تیرماه باشیم.

صبوحی با تاکید بر اینکه هدف ما رفع مشکلات واحدهای تولیدی است، اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با افتخار برای انجام وظیفه در قبال واحدهای تولیدی به خصوص گروه صنعتی انتخاب آماده است.

محمد نورآزادی، دبیر شورای عالی هماهنگی بانک‌های استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه استان اصفهان منابع اعتباری و پولی لازم برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان را دارد، اظهار کرد: هیچ خدمتی در حال حاضر بهتر از کمک به واحدهای تولیدی نیست و امیدواریم با طرح جدیدی که به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارجاع داده شده، محدودیت تامین منابع مالی استانی به حداقل برسد.

وی افزود: ماده 62 قانون رفع موانع تولید یکی از ظرفیت های مهم و قابل توجه قانونی است و زیبنده شبکه بانکی اصفهان نیست که صنایع بزرگ این استان برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی تهران مراجعه کند.

رسول کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرک استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه کارخانجات گروه انتخاب را جزئی از گمرک می‌دانیم، اظهار کرد: دو شرکت از گروه انتخاب فعال اقتصادی در حوزه گمرک شناخته شده اند. گمرک موافق ارائه ضمانت نامه کلی به گروه صنعتی انتخاب است و باید زیرساخت این ارائه هدفمند فراهم شود.

وی افزود: یکی از اولویت های اصلی گمرک، ارائه مساعدت به واحدهای تولیدی همچون گروه انتخاب است.

مجتبی آخوندی، رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه و مدیرکل بیمه ایران استان اصفهان نیز در این نشست با تقدیر از تلاش و سرمایه‌گذاری گروه انتخاب در روند تولید، اظهار کرد: بی‌شک باید با کمک های بیمه‌ای و ارائه تسهیلات به این گروه بخشی از تلاش کارکنان خدوم این مجموعه را جبران نماییم.

شایان ذکر است، شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان مرکب  از مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و روسای شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌های استان اصفهان است به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد و برای اولین بار جلسه این شورا با هدف توجه مضاعف به تولید و صنعت در یک واحد تولیدی تشکیل شد.

اعضای این شورا و دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست، پیش از حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان از خطوط تولید و ساخت لوازم خانگی در بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور بازدید کردند که یکی از این خطوط خط تولید لوازم خانگی اقتصادی به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که هفته گذشته توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

به بالای صفحه بردن