8 پیمان “انتخاب” ؛ به بهانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

8 پیمان “انتخاب” ؛ به بهانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده

پیمان SLA در حوزه خدمات پس از خرید، تفاهم‌نامه هشت‌بندی گروه صنعتی “انتخاب الکترونیک” با خریداران است. این پیمان به عنوان یک توافق نامه دو طرفه، مشتری را به عنوان دوست خود می بیند و بر مفاهیمی چون دوستی مسئولانه تاکید می کند.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، انتخاب الکترونیک در حوزه مسئولیت های خود در برابر مشتریان، از یک ساز و کار نوین یعنی توافق نامه دو طرفه با مشتری استفاده کرده است؛ طرح SLA با 8 پیمان زرین، بهینه‌سازی سطح خدمات و افزایش وفاداری مشتری را هدف قرار داده و در چرخه پایدار حمایت از مشتری بر سه مفهوم تعهد، احترام و آرامش تاکید دارد.

این پیمان در راستای ارج نهادن به حقوق مشتری از سال 1400، هشت خدمت منحصر به فرد برای مشتری را در دستور کار گروه انتخاب قرار داده است.

ما سمت خریدار ایستاده ایم

همه ما شاید برای یک بار هم که شده، کالا یا خدمتی را خریداری کرده‌ایم و هنگام مصرف یا استفاده، با مشکلات و نقص‌های متعدد مواجه شده‌ایم.

توافقنامه سطح خدمات (SLA) به عنوان قراردادی که بین ارائه دهنده خدمت و مشتری منعقد می‌شود، یکی از مکانیزم‌های کاربردی و مهمی است که مشخص می‌کند مشتری چه چیزی را دریافت کرده و از ارایه دهنده خدمت یا کالا چه انتظاری دارد.

این نوع قراردادها بیشتر در کسب و کارهایی دیده می شود که به صورت اختصاصی در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و یا تکنولوژی خاصی را به فروش می‌رسانند اما این به آن معنا نیست که تنها این مشاغل می‌توانند از این نوع قراردادها بهره‌مند شوند؛ بلکه هر شرکت یا سازمانی که خدمات و یا محصولی ارایه می‌دهد و به دنبال مشتری مداری، احترام و مراقبت از مشتری است، امکان استفاده از این تعهد را دارد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با طراحی و اجرای قراردادی پویا و مشتری محور، تلاش کرده تا خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خود را همانند یک دوست برآورده سازد، او را همراهی کند، همه جا در کنارش باشد و هر آنچه از دستش بر می آید برای دوست خود یعنی خریدار و مشتری انجام داده و در جهت بهینه سازی سطح خدمات گام‌هایی اساسی بردارد. شعار ” ما سمت خریدار ایستاده ایم” در همین راستا تعریف شده و رویکردی اساسی در این مجموعه است.

از طرح ” گارانسی” تا 6 ماه ضمانت تعمیر و سه ماه تعویض رایگان محصول

یک ماه تعویض محصول یا عودت وجه بدون قید و شرط، سه ماه تعویض رایگان محصول از زمان نصب در صورت بروز خرابی، ۶۰ تا ۱۲۴ ماه ضمانت کمپرسور محصولات برودتی و موتورهای دایرکت درایو، ارائه پشتیبانی یا تسهیلات تعویض مادام‌العمر محصولات، ارائه خدمات در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، تضمین ارائه خدمات به هنگام (به ازای هر روز تاخیر یک ماه گارانتی رایگان به مشتریان اعطا می‌شود)، 6 ماه ضمانت تعمیر (غیرگارانتی) و تحویل محصول جایگزین هنگام تعمیر و تعویض محصولات، مفاد تفاهم نامه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با خریداران و مشتریان خود است که با عناوینی چون “فراتر از دوستی” و “دوستی مفید” برای خریدار و مصرف کننده تعریف شده است.

SLA با رویکرد مراقبت از مشتری و پررنگ کردن مفهوم تعهد در ارایه محصولات و خدمات، سندی است که پارامترهای سطح خدمات، ضمانت‌ها، اقدامات و ارائه راهکار در صورت بروز تخلفات را دربرمی‌گیرد و در وهله دوم به مشتری این امکان را می‌دهد تا از سطح کیفیت خدمات مورد نیاز خود اطمینان حاصل کرده، دقیقا بداند چه خدمتی دریافت می‌کند و چقدر می‌تواند با شرایط کسب و کار یا ارایه دهنده خدمات به توافق برسد.

به بالای صفحه بردن