کسب دو مقام برتر از سوی تیم رباتیک اسنواتک در رویداد روبوتکس ترکیه

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری:   

کسب دو مقام برتر از سوی تیم رباتیک اسنواتک در رویداد روبوتکس ترکیه

اسنواتِک مجوز حضور در رویداد روبوتکس بین المللی را به دست آورد

تیم رباتیک اسنواتِک(مرکز نوآوری و توسعه فناوری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک) در رویداد روبوتکس ترکیه، موفق به کسب رتبه اول و تندیس طلایی بهترین طراحی در لیگ خودروی خودران و رتبه دوم و تندیس نقره ای در لیگ مسیریاب شد.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تیم رباتیک اسنواتک با حضور در رویداد روبوتکس ترکیه توانست حائز دو رتبه برتر در دو بخش مختلف این رویداد بین المللی شود.

رویداد روبوتکس، یک رویداد بین المللی است که توسط یک سازمان خصوصی مستقر در کشور استونی اجرا و مدیریت می شود.

Robotex International  به عنوان خروجی رویداد روبوتکس یک جشنواره سالانه رباتیک است که هزاران مهندس، مدیر اجرایی، دانش‌آموز و علاقمند را گرد هم می آورد تا از پیشتازان فناوری در حوزه رباتیک الهام بگیرند، استارتاپ‌های جدید را بررسی کنند، ربات هایی را برای چالش های مختلف بسازند و با آخرین نوآوری های حوزه فناوری آشنا شوند.

رویداد روبوتکس سالانه دارای 8 پیش رویداد است که در 8 کشور مختلف از سراسر جهان مانند فنلاند، یونان، چین، هند، قبرس، ارمنستان، ترکیه و کره جنوبی برگزار می شود و برگزیدگان این پیش رویدادها، در Robotex international  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در این رویداد دانش آموزان، دانشجویان، شرکت ها و … در لیگ‌ها و سطح های مختلف به رقابت می پردازند. در حاشیه این رویداد، نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی مرتبط نیز برگزار می شود.

رویداد روبوتکس ترکیه

یکی از 8 پیش رویداد،Robotex Turkey  است و در لیگ روبوتکس ترکیه ابتدا تیم ها در 3 بخش مختلف به رقابت می پردازند. رقابت نهایی در روبوتکس ترکیه امسال در تاریخ 29 و 30 آپریل در آنتالیا برگزار شد. این رویداد به عنوان رویداد نهایی لیگ روبوتکس ترکیه در نظر گرفته شده است.

در این رقابت نهایی، بیش از 800 شرکت کننده در قالب 250 تیم در 13 لیگ به رقابت پرداختند. همچنین 15 تیم از ایران و چند تیم از کشورهای آذربایجان و استونی نیز شرکت کرده بودند.

تیم اسنواتک نیز با یک ربات در مسابقه شرکت کرد، این تیم 3 نفره برای حضور در دو لیگ مسیریاب و خودروی خودران نوردیک تشکیل شد. علی فرزانه، سید علی عمادالساداتی و امیرحسین کرمی تیم اسنواتک را در این رویداد نمایندگی کردند.

 

تیم اسنواتک، در نهایت در این رقابت ها توانست، رتبه اول و تندیس طلایی بهترین طراحی در لیگ خودروی خودران   Nordic Folcraceرتبه دوم و تندیس نقره ای در لیگ مسیریاب Nordic Line Follower را به دست بیاورد.

همچنین با توجه به موفقیت های ذکر شده، هر دو تیم اسنواتک مجوز حضور در رویداد Robotex International  که در استونی برگزار می شود را کسب کردند. این رویداد پائیز 1402 در کشور استونی برگزار می شود.

 

 

 

به بالای صفحه بردن